Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga zdrowy styl życia

Adho mukha virasana – odciążenie kręgosłupa, rozluźnienie głowy…

Adho mukha virasana

Dzisiaj ćwiczenie idealne wtedy gdy czujesz zmęczenie, rozgrzanie, napięcie pleców czy głowy. Pozycję adho mukha virasana, bo o niej mowa, możesz wykonywać zarówno jako pozycję samodzielną, na przykład gdy czujesz wyczerpanie po całym dniu pracy, jak również na początku, w trakcie (jako przerywnik trudniejszych ćwiczeń) lub zakończenie sesji jogi. Adho mukha virasana bardzo skutecznie wyciąga i odciąża plecy (szczególnie dolną część), pozwala na rozluźnienie głowy, szyi i uspokojenie oddechu. Wykonana na koniec dnia, pozwala na osiągnięcie wewnętrznej równowagi przed położeniem się spać i dzięki temu głęboki odpoczynek podczas snu.

Potrzebne rzeczy:

– mata lub koc

Adho mukha virasana
Adho mukha virasana.

Wskazówki:

1) Uklęknij na macie lub rozłożonym kocu. Złącz ze sobą duże paluchy w stopach, rozszerz kolana na tyle żeby po pochyleniu do przodu tułów zmieścił się między uda.

2) Opuść pośladki na pięty, wyciągnij ręce do przodu i oprzyj czoło na ziemi.

3) Dłonie ustaw na szerokość barków, rozszerz palce.

4) Staraj się położyć pośladki na piętach i przechodź dłońmi stopniowo dalej do przodu, wydłużając boki tułowia. Łokcie są wyprostowane i nie dotykają do podłogi.

5) Odsuwając barki od uszu rozluźnij głowę, szyję, wszystkie miejsca na twarzy i spokojnie oddychaj.

6) Im mocniej naciśniesz pośladkami w stronę pięt, tym bardziej będzie mogła się wyciągnąć dolna część pleców.

7) Pozostań w pozycji 2-5 minut, a jeśli masz ochotę to dłużej.

Efekty:
– odciąża dolną część pleców
– przynosi ulgę w bólach pleców i głowy
– pozwala na wyciągnięcie boków tułowia
– obniża poziom stresu
– pozwala na rozluźnienie brzucha
– pomaga w rozluźnieniu całego ciała i uspokojeniu oddechu

Przeciwwskazania:

– duże problemy z kolanami

 

 

Pamiętaj, że pokazane pozycje ćwiczysz na własną odpowiedzialność, bo nawet najdokładniejsze instrukcje w wirtualnym przekazie nie są w stanie zastąpić wskazówek nauczyciela dostosowanych konkretnie do potrzeb Twojego ciała. Jeśli odczuwasz w pozycji niepokojący ból to przerwij i przed kolejnymi próbami zasięgnij bezpośredniej porady doświadczonego nauczyciela jogi.

Zobacz podobne

30 Comment

  1. Robiłam takie ćwiczenia na gimnastyce korekcyjnej 😊 same ćwiczenia są ok, ale ja osobiście ostrożnie podchodzę do tych wschodnich technik medytacyjnych i filozofii

  2. Robiłam kiedyś takie ćwiczenia, ale nie miałam profesjonalnego instruktażu (robiłam tak, jak zapamiętałam z zajęć). Pamiętam, że dobrze na mnie działały, szczególnie wieczorem. Chętnie do nich wrócę! Dzięki za dokładne wskazówki 🙂

  3. Asiu, nie korzystałam z tak dokładnej instrukcji i bardzo Ci za nią dziekuję. Czasem po treningu na siłowni chcę się jeszcze porozciągać i robię podobne ćwiczenie, ale myślę, że teraz będę bardziej zadowolona z osiąganego efektu. SUPER <3

  4. Mam ogromny problem z karkiem, już mi się głowa dawno pochyliła do przodu… nie mogę rozluznić karku, jest cały czas spięty i boli. Najgorsze jest to, że prawie cały dzień siedzę nad książkami, komputerem, w pracy… nie mam nawet możliwości przyjmować innej pozycji, a ta robi się męcząca.

  5. jak miałam na studiach zajęcia z jogi (skończyłam fizjoterapię i tam mieliśmy taki blog tematyczny) to to byłą moja ulubiona pozycja ; D haha ; d jak nie dawałam już rady z tymi wszystkimi pozycjami to zwijałam się w kłębek i odpoczywałam, aż prowadząca raz do mnie podeszła i się pyta czy wszystko ze mną ok ; D hahaha

  6. Muszę wypróbować, bo tego typu problemy towarzyszą mi na co dzień. Niestety częściej, gdy idę na siłownię, to zwycięża potrzeba odchudzania:) Na szczęście takie ćwiczenia można wykonywać w domu:)

  7. Mam spore problemy z kręgosłupem i powinnam zabrać sie za cwiczenia. Świetnie pokazujesz jak to robić, dlatego jak już zacznę to razem z Tobą 🙂

  8. Super! Moja przygoda z jogą zaczęła się 4 dni temu, ale jestem zauroczona efektami – czuje się zdecydowanie spokojniejsza, a ból pleców z dnia na dzień jest coraz mniejszy 🙂

  9. brzmi super! połącznę to z moimi masażami w Kręg-Clinic i może doprowadzę stan mojego kręgosłupa do porządku dziennego 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *