Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga zdrowy styl życia

Joga, sposób żeby poradzić sobie ze stresem…

joga na stres

W codziennym życiu spotyka nas mnóstwo sytuacji, którym towarzyszy stres. Nie tylko w pracy, ale także w relacjach przyjacielskich czy rodzinnych jest wiele momentów, w których nie czujemy się komfortowo. Długo utrzymujące się napięcie oddziałuje bezpośrednio na nasze ciało. Jeśli nie mamy odpowiedniego narzędzia do tego, by na bieżąco sobie z nim radzić, powoduje głębokie zmiany i prowadzi do coraz gorszego samopoczucia. Jego nadmiar może objawiać się zbyt dużą sztywnością lub wiotkością poszczególnych partii ciała, problemami z koncentracją, bólami brzucha, głowy itd.

Joga na stres

Jeśli jesteś zestresowany to wbrew krążącej opinii nie potrzebujesz biernej medytacji w kwiecie lotosu, którego tak czy inaczej większość na początku nie będzie w stanie zrobić 😉, ale techniki, która w harmonijny, ale zdecydowany sposób poruszy ciało i oddech, i dzięki temu doprowadzi do poprawy ogólnego samopoczucia.

Właśnie tak możesz zacząć pracować ze swoim ciałem praktykując hatha jogę. Jest to starożytna sztuka poprawiająca stan zdrowia, odporność na stres i oferująca skuteczne, a zarazem bezpieczne metody radzenia sobie z nadmiernym napięciem. Dzięki niej ciało może osiągnąć taki poziom witalności by na bieżąco radzić sobie ze stresem i problemami codziennego życia.

Tym co wyróżnia jogę spośród innych aktywności fizycznych jest to, ze pracujemy w niej w  sposób harmonijny i symetryczny.  Jej istotą nie jest rywalizacja czy udowadnianie sobie czegokolwiek, ale ćwiczenie tak, by jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem.
Początkowo nawet najprostsze asany (pozycje jogi) wydają się niewykonalne, bo wymagają równomiernego wzmocnienia i rozciągnięcia ciała oraz opanowania równowagi. I właśnie wzmacniając i rozciągając swoje ciało w precyzyjny i świadomy sposób, usuwasz z niego nagromadzone latami skutki stresu, a w miarę regularnej praktyki poprawia się również Twoja równowaga fizyczna, co ma bezpośrednie przełożenie na coraz większą równowagę psychiczną i odporność na stres.

Zobacz podobne

25 Comment

  1. Jakoś do jogi nie mogę się przekonać. Próbowałam sama w domu, poszłam na zajęcia grupowe i zawsze strasznie musiałam się zmuszać do praktyki.
    Za to bardzo cenię sobie system Body Art, który dla mnie był dużo przyjemniejszy, a bardzo mocno opiera się na jodze.

  2. Dwa lata próbowałam, zaczynałam i nie mogłam się przekonać… Od 3 miesięcy trafiłam na wspaniałego trenera i jestem zachwycona. Dla mnie trener to polowa sukcesu! Po 2 miesiącach 4 razy w tygodniu zauważyłam, że joga pięknie modeluje ciało i nawet poziom kortyzolu spadł z którym borykałam się od jakiegoś czasu. Polecam z całego serca! Pięknego dnia!

  3. Ojj przydałaby mi się joga, ostatnio nawet myślałem żeby się zapisać, ale gdzie ten czas znaleźć 🙁

  4. Nabieram coraz większej ochoty na jogę. Ale mi by się przydały zajęcia dla początkujących, co mocno zaniedbali kondycję i na nowo muszą się nauczyć rozciągać. Czy w ogóle bywają takie grupy? Bo w głowie widzę obraz szczuplutkich i wiotkich dziewcząt, które potrafią ze swoim ciałem zrobić wszystko. 🙂

  5. Rzeczywiście, coś w tym jest. Gdy jestem superspięta, to żadne medytacje nie pomagają, bo nie jestem w stanie rozluźnić ramion i w ogóle niczego. Natomiast nawet 10-15 minut jogi działa wtedy cuda <3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *