Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga

Pierwsze zajęcia jogi – co warto wiedzieć…

Pierwsze zajęcia jogi

O jodze powiedziano już na prawdę dużo, a mimo to, idąc na swoje pierwsze zajęcia jogi większość osób jest wyraźnie zaskoczona. Na szczęście pozytywnie 😉

 

Tak jak w każdej dziedzinie, kłamstwo powtarzane odpowiednią ilość razy, dla wielu staje się prawdą. W przypadku jogi tą ,,prawdą” jest, że polega ona na nieruchomym siedzeniu w pozycji kwiatu lotosu i medytacji, wśród spokojnych dźwięków muzyki relaksacyjnej… – nic bardziej mylnego 😉 Oczywiście istnieją odmiany jogi mogące wyglądać w ten sposób, jednak można powiedzieć, że najbardziej popularne w Polsce hatha joga i astanga joga, są zaprzeczeniem tej ,,prawdy”. Asany (pozycje jogi, ćwiczenia) wykonywane podczas zajęć, na początku wymagają ogromnego wysiłku i skupienia, by w odpowiedni sposób ustawić swoje ciało. Jeśli uda Ci się zastosować do wskazówek nauczyciela, już po pierwszych zajęciach jogi Twoje ciało będzie zmęczone, ale zenergetyzowane, a umysł wyciszony.

Oto 7 zasad, które pomogą Ci się właściwie przygotować na pierwsze zajęcia jogi 🙂

1)Jogę powinno się ćwiczyć z pustym żołądkiem. Dlatego ostatni większy posiłek zjedz minimum dwie i pół godziny przed zajęciami. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem jest nie tylko niezdrowe, ale przede wszystkim nieprzyjemne. W jodze są pozycje wymagające opuszczenia głowy czy skrętu brzucha i ostatnią rzeczą, o której wtedy marzysz to wspomnienie ostatniego posiłku 😉

2)  Dobierz właściwy strój. Powinien być przede wszystkim wygodny i nie ograniczający ruchów. Najlepiej sprawdzają się ubrania bawełniane i z materiałów typowo elastycznych.

3)Zgłoś nauczycielowi wszelkie problemy zdrowotne jakie masz. Nawet te, które Twoim zdaniem nie będą miały wpływu na praktykę jogi. Chodzi przede wszystkim o wszelkie problemy z sercem, tarczycą, kręgosłupem, ciśnieniem, stawami, oczami itp. Jest to bardzo ważne żeby praktyka jogi mogła przynieść oczekiwany efekt, a nie kontuzje.

4) Skup się na swoim ciele i staraj się świadomie używać miejsc, o których mówi nauczyciel. Bardzo możliwe, że będziesz poprawiany w sposób manualny po to, by nadać Twojemu ciału odpowiedni kierunek ruchu i tym samym przyspieszyć opanowanie pozycji.

5) Pamiętaj, że jogę ćwiczysz dla siebie i własnego zdrowia. Nie chodzi o to by bić jakieś rekordy, ale o to    by dzięki ćwiczeniom Twoje ciało było w coraz lepszej formie.

6) Oddychaj 🙂 Nawet jeśli jakaś pozycja wymaga od Ciebie dużego wysiłku staraj się nie wstrzymywać oddechu.

Powodzenia 🙂

O tym jak joga wpływa na nasz organizm przeczytasz tutaj Co daje joga

Zobacz podobne

8 Comment

    1. Bo sesja jogi powinna zostać tak ułożona by ciało nie potrzebowało w trakcie nawodnienia. Stanie się tak wtedy gdy będzie równowaga między pozycjami wzmacniającymi, rozciągającymi i relaksacyjnymi. Dodatkowo picie w trakcie niepotrzebnie pobudza organizm i rozprasza.

      1. U mnie jest dziwnie bo właśnie podczas ćwiczeń czuję się w bardzo spragniona. Mam takie dziwne uczucie w gardle jakbym nie piła przez tydzień. Rozumiem, że to minie tak?

        1. Powinno minąć 🙂 generalnie jak napijesz się jak już nie jesteś w stanie wytrzymać to nic się nie stanie, ale chodzi o to żeby nie robić z tego zasady, bo niektórzy przychodząc na pierwsze zajęcia, nie mając jeszcze pojęcia jak to wygląda, od razu chcą pić, tak jak w trakcie biegania itp, a tak być nie powinno.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *