Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga zdrowy styl życia

Garudasana – na napięcie karku szyi i barków…

pozycja garudasana.

Dzisiaj kolejna pozycja jogi  garudasana, która może Ci pomóc w pozbyciu się nadmiernego napięcia z karku, szyi i barków. Pozwoli również na rozciągnięcie górnej części pleców, która zważywszy na siedzący tryb życia zdecydowanej większości z nas, potrzebuje regularnej uwagi.

Wariant ułożenia rąk z pozycji garudasany (w tłumaczeniu pozycji orła), możesz wykonać zawsze i wszędzie, by poradzić sobie ze sztywnością i zmęczeniem górnej części pleców, szyi, karku i barków.

Potrzebne rzeczy:

– ewentualnie pasek (jeśli nie uda Ci się złączyć dłoni)

Wskazówki:
1) Usiądź na wałku w siadzie skrzyżnym, na krześle z prostymi plecami (tak żeby obie stopy pewnie dotykały do ziemi) lub stań prosto ze stopami na szerokość bioder.

2) Wyciągnij zgiętą w łokciu pod kątem prostym lewą rękę do przodu, a następnie połóż na niej tak samo ułożoną prawą rękę.

3) Skrzyżuj ręce tak żeby połączyły się ze sobą wewnętrzne części dłoni (prawą dłoń musisz przesunąć w prawo, a lewą w lewo). Nie muszą przylegać do siebie całą powierzchnia, a jeśli w ogóle nie jest to możliwe spróbuj złapać lewą dłonią za prawy kciuk.

4) Podnieś łokcie, dłonie jak najbardziej odsuń od głowy. Odsuwając barki od uszu postaraj się małe palce dłoni skierować przed siebie.

5) Trwaj w pozycji 1-2 minuty, a następnie zrób pozycję na druga stronę.

Pozycja jogi garudasana – efekty:  

– zwalcza sztywność barków
– rozciąga górna część pleców
– rozciąga ramiona
– usuwa napięcie karku

 

 

Pamiętaj, że pokazane pozycje ćwiczysz na własną odpowiedzialność, bo nawet najdokładniejsze instrukcje w wirtualnym przekazie nie są w stanie zastąpić wskazówek nauczyciela dostosowanych konkretnie do potrzeb Twojego ciała. Jeśli odczuwasz w pozycji niepokojący ból to przerwij i przed kolejnymi próbami zasięgnij bezpośredniej porady doświadczonego nauczyciela jogi.

Zobacz podobne

31 Comment

  1. Spróbuję! Jestem osobą ćwiczącą, ale faktycznie od czasu do czasu odczuwam ból w szyji, z którym nie wiem jak sobie radzić 🙂

  2. Spróbowałam 😁 Pytanie, kiedy i jak często wykonywać to ćwiczenie? Zależnie od potrzeb? Czy także regularnie, zapobiegawczo?

    1. Zdecydowanie regularnie, zapobiegawczo 😉 Codziennie, a jesli nie masz tyle czasu to np 3 -4 razy w tyg. Generalnie lepiej troche rzadziej i regularnie niz codziennie przez tydzien, a potem w ogole. Nastepny w kolejce jest wpis podsumowujący cykl na barki i poza tym, ze pojawi sie jeszcze jedna nowa pozycja, zostana one ułoźone w sekwencje, i wyedy najlepiej w miare regularnie wykonywac cała sekwencje. Pozdrawiam 🙂

  3. Spróbowałam i faktycznie działa! Czuć jak górna część pleców się rozciąga. Będę stosować częśćiej- szczególnie może być przydatne podczas siedzenia w pracy 🙂

  4. Super sprawa, ze względu na sztywność ramion, może nie do końca udało mi się poprawnie wykonać to ćwiczenie , ale ulga natychmiastowa.. będę wykonywać codziennie…dziękuję 🙂

  5. Asiu, spróbowałam (razem z córką, bo nadziwić się nie mogła co jej matka wyrabia) i podziałało! Po bardzo nerwowej i nie regenerującej nocy czułam się jak supeł, a tu taka ulga! Można to ćwiczenie robić np. dwa razy dziennie?

    1. Super, że pomogło 🙂 możesz robić dwa razy dziennie. Następny wpis o jodze to będzie podsumowanie ćwiczeń na rozluźnienie okoloc karku, szyi i barków i będą ułożone w odpowiedniej sekwencji więc wtedy najlepiej wykonywać całość. Pozdrawiam 🙂

  6. Czy to ćwiczenie jest tylko dla ćwiczących jogę, czy każdy może je wykonywać? Mam bardzo duże napięcie w karku, promieniuje ono na prawą rękę pracującą z myszką, więc coś dla mnie:) Pytanie czy mogę skoro nie ćwiczę jogi…?

    1. Możesz 🙂 polecam tez dwa poprzednie, a w nastepnym wpisie beda ułozone w optymalna sekwencje wiec wtedy najlepiej robic całość. Pozdrawiam 🙂

  7. Dziś wróciłam do moich ulubionych ćwiczeń. Zawszę wolałam takie trochę bardziej dynamiczne. Ale podziwiam osoby trenujące jogę. Wiele słyszałam o tym, jak zbawienne działanie potrafi mieć na ciało oraz umysł.

  8. Miewam taki ból często i ćwiczenia są z pewnością przydatne, mam jednak pewien problem z wykonywaniem ćwiczeń według napisanych poleceń bez obrazków dotyczących poszczególnych ruchów czy filmików.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *