Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga zdrowy styl życia

Prosty sposób na ból głowy i bezsenność…

sposób na ból głowy. bezsenność

Bóle głowy, chroniczne zmęczenie oraz problemy z zasypianiem, będące najczęściej wynikiem stresu i braku odpowiedniego dbania o ciało, stały się plagą dzisiejszych czasów. Żyjąc w ciągłym pośpiechu, nie zapewniając sobie odpowiedniej ilości snu, świeżego powietrza, nawodnienia i będąc narażonym na ciągły kontakt z nadmiarem bodźców różnego pochodzenia, borykamy się z coraz większą ilością codziennych dolegliwości, a w tym właśnie z bólami głowy i bezsennością. Oczywiście najprostszym rozwiązaniem jest wzięcie tabletki, ale jak wiadomo, na dłuższą metę może to mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie więc lepiej znaleźć sobie inny sposób na ból głowy, bezsenność.

Jednym z takich sposobów jest regularna aktywność fizyczna. Ćwiczenia wspomagają układ krążenia, regulują ciśnienie krwi, uwalniają oddech powodując optymalne dotlenienie mózgu i pozostałych narządów wewnętrznych, zwiększają odporność na stres itd.
Jednak w momencie gdy ból głowy, zmęczenie lub problemy z zasypianiem już się pojawią, pozycją która może bardzo pomóc jest siad skrzyżny z głową podpartą. Prosty sposób na ból głowy, bezsenność –  to pozycja relaksacyjna, nie wymagająca żadnych szczególnych umiejętności ani rozgrzewki, a może być bardzo pomocna.

Potrzebne rzeczy:

-2 koce, twarde poduszki lub wałki do jogi
-krzesło lub krawędź łóżka

Wskazówki:

1)Usiądź w siadzie skrzyżnym na złożonym kocu.
– wysokość koca powinna być taka, żeby kolana w tej pozycji były na wysokości bioder.
– siad skrzyżny powinien być luźny, czyli stopy są pod kolanami, a nie przyciągnięte blisko pośladków.

2)Oprzyj na krawędzi krzesła lub łóżka dokładnie punkt między brwiami.
– nos powinien być już poza krzesłem, żeby zachować swobodny dostęp powietrza
– krzesło lub krawędź łóżka powinny być w takiej odległości od pośladków żeby po oparciu głowy, plecy były w miarę możliwości wyprostowane.

3)Rozluźnione ręce układamy za głową tak, żeby łokcie były podparte (tylko wtedy rozluźnienie rąk będzie możliwe).

4)Staraj się by szyja, barki i brzuch były rozluźnione.

5)Można w niej trwać w zależności od potrzeby nawet bardzo długo. Dobrze w trakcie zmienić ułożenie nóg (druga noga będzie bardziej z przodu)

Efekty:

-wycisza
-uspakaja
-uwalnia napięcie z barków i szyi
-pozwala na rozluźnienie brzucha i bioder

 

 

 

Pamiętaj, że pokazane pozycje ćwiczysz na własną odpowiedzialność, bo nawet najdokładniejsze instrukcje w wirtualnym przekazie nie są w stanie zastąpić wskazówek nauczyciela dostosowanych konkretnie do potrzeb Twojego ciała.

Zobacz podobne

62 Comment

  1. Dla mojego męża 🙂 migrenowiec z niego 🙂 tylko czy da się namówić? wielkanocne pozdrowienia!!!

  2. Pod tym względem jestem trochę dziwny bo ja bardzo, ale to baaardzo rzadko miewam bóle głowy. Jak mi się kiedyś jakiś zdarzy to na pewno zajrzę do Ciebie.
    Pozdrawiam,
    Dawid

    1. Na takie napięcia bardziej skuteczne bedzie najpierw rozciagnięcie tych miejsc o dopiero wtedy dodatkowe rozluźnienie przyniesie oczekiwany efekt. Pozdrawiam

  3. Super rady. W ciąży nauczyłam się zwalczać ból łowy świeżym powietrzem. Spacer, głębokie oddychanie 90 % zastępowały leki. I tak mi zostało do dziś. Rzadko sięgam pod leki przecibólowe i zprzerażeniem przyjmuję informacje jak lekkomyślnie ludzie łykają tabletki…

  4. Coś w tym jest! Ja ostatnio, kiedy córka idzie już spać, przez 30 minut ćwiczę jogę. I faktycznie, zero problemów z zasypianiem.

  5. Będąc zestresowanym możemy regularnie ćwiczyć, zdrowo się odżywiać, dużo odpoczywać, ale wszystko to pomaga nie na długo. Należy poszukać przyczyny stresu i spróbować ją wyeliminować z naszego życia, a jeżeli to niemożliwe – mniej się tym przejmować 🙂 Stres jeszcze nikomu nie wyszedł na dobre, dlatego trzeba pamiętać, że nie ma co brać do głowy rzeczy na które nie mamy wpływu. Zdrowie mamy jedno 🙂

  6. Fajny post. Lubię takie nietypowe rozwiązania na różne problemy zdrowotne. Obecnie jestem na etapie poszukiwania odpowiednich ćwiczeń na kręgosłup.

  7. Bardzo przydatny wpis….mam nadzieję, że jednak mi się nie przyda ;). Za to bardzo spodobały mi się inne tematy na blogu, więc napewno tu powrócę 🙂

  8. Przydało by mi się zdecydowanie rozluźnienie brzucha – kumulują mi się w nim chyba wszystkie stresy; muszę spróbować 🙂

    1. Pomyślę o jakiejś prostej pozycji, którą dałoby się sensownie przekazać za pomocą zdjęcia i opisu i zamieszczę w niedalekiej przyszłości. A jeśli ćwiczyłaś kiedyś jogę i wiesz, że nie masz żadnych przeciwwskazań, to polecam np supta virasanę. Pozdrawiam 🙂

  9. Wspaniały sposób na pozbycie się dolegliwości zamiast zażywania prochów. Jestem wielką przeciwniczką lekarstw i zawsze staram się wybierać naturalne metody leczenia.

    1. Tez to mam 😉 prawda jest taka, ze od kiedy swiadomie zaczełam unikac lekarstw okazało sie że większość rzeczy da się wyleczyć bez ich udziału 🙂 pozdrawiam 🙂

  10. Muszę kiedyś wypróbować.sama mam częste bóle głowy,i to takie że są nie do zniesienia.Tabletka przeciwbólowa pomoże ale tylko na parę godzin.Zaczęłam ostatnio unikać tabletek.Pozdrawiam

  11. Lubię takie rozwiązania, są dużo lepsze niż wzięcie tabletki przeciwbólowej, czy preparatu na sen. Niestety ludzie idą na łatwiznę, nie szukają powodu złego samopoczucia i nie starają się tego naprawić. Odpowiednia dieta, czy ćwiczenia potrafią znacznie poprawić komfort naszego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *