Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga zdrowy styl życia

Prosty sposób na ból kręgosłupa… Bharadvajasana I na krześle.

Problemem dzisiejszych czasów jest to, że zbyt dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej, a wykonując codzienne czynności używamy swojego ciała w tak niewielkim zakresie, że stopniowo przestajemy, w sposób świadomy, odczuwać jego potrzeby. W wyniku tego nasze mięśnie stają się coraz słabsze, postawa przygarbiona i asymetryczna, aż w końcu zaczynamy odczuwać najpierw niewygodę, a następnie ból, który bardzo często pojawia się w kręgosłupie. Jedynym sposobem na uniknięcie tego typu dolegliwości jest regularna i prawidłowo uprawiana aktywność fizyczna.

Niestety motywacją do rozpoczęcia regularnych ćwiczeń, które pomagają uelastycznić całe ciało łącznie z kręgosłupem i stawami międzykręgowymi (co zapobiega jego schorzeniom), są zwykle dopiero poważne problemy zdrowotne. jednak doraźnie może pomóc prosty sposób na ból kręgosłupa, czyli Bharadvajasana I na krześle.

Jednak joga ma do zaoferowania proste pozycje, możliwe do wykonania prawie wszędzie i przez każdego, które mogą skutecznie pomóc w codziennych dolegliwościach i może z czasem stać się motywacją do tego by zadbać o swoje ciało w sposób bardziej całościowy.

Jedną z takich pozycji jest skręt bharadvajasana I na krześle. Poza uśmierzeniem bólu pleców, dzięki poruszeniu zakończeń nerwowych znajdujących się w kręgosłupie działa również energetyzująco, więc jest idealna kiedy możesz sobie zrobić chwile przerwy na przykład w pracy przy biurku. Oto prosty sposób na ból kręgosłupa 🙂

Potrzebne rzeczy:

-stabilne krzesło

Wskazówki:

1) Usiądź prawym bokiem do oparcia krzesła – całe pośladki muszą spoczywać pewnie na siedzisku, stopy i kolana powinny być równo złączone.

2) Przenieś dłonie na oparcie i złap za jego przeciwległe rogi.

3) Wyprostuj plecy, wyciągnij kręgosłup, i z wydechem prawą ręką naciskając na oparcie, a lewą ciągnąc za nie, zacznij skręcać tułów w prawą stronę. Barki powinny być cały czas na równej wysokości.

4) Uważaj, żeby kolana pozostały w jednej linii, bo tylko wtedy kręgosłup rzeczywiście będzie mógł się skręcić.

5) Z każdym wdechem wyciągaj kręgosłup i boki tułowia, a z wydechami staraj się pogłębiać skręt.

6) Następnie usiądź lewym bokiem do oparcia i zachowując jak najwięcej szczegółów wykonaj pozycję w takim samym czasie na drugą stronę.

Efekty:

-uśmierza bóle pleców
-uelastycznia kręgosłup
-oczyszcza ciało z toksyn
-masuje i tonizuje narządy wewnętrzne jamy brzusznej

 

 

 

Pamiętaj, że pokazane pozycje ćwiczysz na własną odpowiedzialność, bo nawet najdokładniejsze instrukcje w wirtualnym przekazie nie są w stanie zastąpić wskazówek nauczyciela dostosowanych konkretnie do potrzeb Twojego ciała. Jeśli odczuwasz w pozycji ból kręgosłupa to przerwij i przed kolejnymi próbami zasięgnij rady doświadczonego nauczyciela jogi.

Zobacz podobne

29 Comment

  1. Ja marzę o tym, by w końcu znaleźć czas i wprowadzić jogę w swoje życie na poważnie… Mój kręgosłup również o tym marzy…
    A to ćwiczenie z posta fajne, postaram się wykonywać w czasie przerw 🙂 Dziękuję 🙂

  2. I tym tekstem trafiłaś w moje potrzeby. Od kilku tygodni borykam się z bólami pleców. To pogłębienie skoliozy, którą nabyłam jeszcze będąc dzieckiem.
    Postanowiłam za dnia spróbować tego prostego ćwiczenia 🙂

  3. Fantastycznie, że coraz więcej osób pisze o dobrym wpływie jogi na wiele aspektów naszego życia i ciała, np na kręgosłup, może dzięki temu więcej ludzi przekona sie do jogi która ma zbawienny wpływ na człowieka. pozdrawiam serdecznie

  4. Bardzo przydatny dla mnie wpis, na pewno wypróbuję ćwiczenia. Szkoda, że nie trafiłam tu parę dni temu, kiedy miałam mnóstwo pracy siedzącej i kręgosłup dokuczal mi bardzo.

  5. Prawda, coraz więcej siedzimy – taka przypadłość dzisiejszego świata, a takie ćwiczenia są bardzo pomocne. Wiem, bo od jakiegoś czasu ćwiczę jogę 🙂 Niesamowita poprawa. A te zaproponowane przez Ciebie, na pewno wykorzystam w domu.

  6. Dzięki za poradę! Trudno mi uwierzyć ze takie proste ćwiczenie pomaga tak bardzo, ale wypróbuję i mam nadzieję ze się pozytywynie zaskoczę:P A jutro idę właśnie na siłkę na”Zdrowy kregosł€p” 🙂

  7. dobry sposob- polecam zdecydowanie bronic się przed wszelkimi kręgosłpowymi problemiami – gdy przejda w poważną fazę, to zaczyna się prawdziwa mordęga – musiałem udać się do kliniki, z racji pobytu w Wielkopolsce wybrałe kręg-clinic, gidze dopiero mi pomogli. Wczesinej było tragicznie. Teraz wypróbuję też ten sposob 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *