Jogosfera

JOGA, MOTYWACJA I KUCHNIA WEGETARIAŃSKA…
joga

Ćwiczenie na otwarcie miednicy i rozluźnienie bioder – Supta Badha Konasana…

supta badha konasana - rozciąganie, rozluźnienie bioder..

Supta Badha Konasana to pozycja relaksacyjna, pozwalająca w łagodny, ale bardzo skuteczny sposób rozluźnić i rozciągnąć biodra, pachwiny i całą okolicę miednicy.
Siedzący tryb życia, stres i gromadzenie, szczególnie przez kobiety, napięć i silnych emocji w okolicy dolnej części brzucha, powodują że okolice bioder i miednicy są u zdecydowanej większości osób nadmiernie napięte. Ma to wpływ nie tylko na ogólne samopoczucie, ale również na stan kręgosłupa i narządów brzucha.

 

Dzisiaj wariant z wałkiem, który dzięki specyficznemu ułożeniu ciała pozwala rozszerzyć klatkę piersiową i okolicę mostka.      

Potrzebne rzeczy do Supta badha Konasana:

– mata do jogi lub koc

– wałek do jogi lub 2-3 koce pod plecy (koce powinny być równo złożone wzdłuż i przypominać wałek)

– koc lub poduszka pod głowę

Wskazówki do Supta Badha Konasana:

1) Na macie połóż wałek wzdłuż jej dłuższej krawędzi. Na nim dodatkowo koc lub poduszkę pod głowę.

2) Usiądź tyłem do wałka, tak żeby pośladki były od niego w odległości 5-10cm (nie dotykają do wałka!)

3) Zegnij kolana, złącz podeszwy stóp i opuść kolana na boki.

4) Jeśli masz pasek do jogi przełóż  dużą pętlę przez głowę i zahacz za stopy. Z tyłu pętla powinna dotykać do ciała w okolicy kości ogonowej, a nie lędźwi.

Jeśli nie masz paska to od razu przejdź do punktu nr 5.

5) Podeprzyj się dłońmi i przesuwając pośladki w stronę pięt (chodzi o to, żeby kładąc się jak najbardziej wydłużyć dolny odcinek kręgosłupa. Jeśli tego nie zrobisz, podczas wykonywania pozycji w lędźwiach może pojawić się  napięcie) i  ułóż całe plecy równo na wałku.

6) Koc powinien być tylko pod głową i pod kawałkiem szyi, a całe barki już poza kocem.

7) Odsuwając barki od uszu ułóż dłonie wzdłuż boków tułowia (pod takim kątem żeby czuć się swobodnie). Wnętrza dłoni skierowane do góry.

8) Zamknij oczy i całkowicie się rozluźnij.

9) Spokojnie oddychaj pozwalając na opadanie kolan i łagodne rozszerzanie klatki piersiowej.

10) Zostań w pozycji 5-10 minut, a następnie powoli podnieś kolana, wyprostuj nogi i jeszcze przez chwilę całkowicie się rozluźnij.

11) Następnie powoli zegnij kolana i przekręć się na prawy bok. Otwórz oczy i podnosząc głowę na końcu usiądź.

Efekty Supta Badha Konasana:

– rozluźnia biodra i brzuch

– rozciąga biodra i pachwiny

– pozwala na dopływ dużej ilości świeżej krwi do brzucha, miednicy i narządów rodnych

– zapobiega przerostowi prostaty

– tonizuje nerki

– przynosi ulgę w zaburzeniach funkcjonowania pęcherza moczowego i macicy

– zapobiega rwie kulszowej i przepuklinie

– przynosi ulgę cierpiącym podczas miesiączki z powodu bólu i skurczów

– w ciąży przygotowuje do porodu i zapobiega żylakom

Przeciwwskazania:

– niektóre problemy z biodrami i kolanami

 

Pamiętaj, że pokazane pozycje ćwiczysz na własną odpowiedzialność, bo nawet najdokładniejsze instrukcje w wirtualnym przekazie, nie są w stanie zastąpić wskazówek nauczyciela dostosowanych konkretnie do potrzeb Twojego ciała. Jeśli odczuwasz w pozycji niepokojący ból lub nie jesteś pewny czy przy Twoich problemach zdrowotnych możesz ją wykonywać, to przerwij i przed kolejnymi próbami zasięgnij bezpośredniej porady doświadczonego nauczyciela jogi.

Zobacz podobne

35 Comment

  1. Ćwiczę jogę regularnie już od jakiegoś czasu i widzę właśnie po pozycji podobnej do tej (bez podparcia z koca) widzę, że moje biodra otworzyły się na świat 😉 Z początku nie mogłam wyleżeć, bo po prostu bolało. Teraz mogę leżeć rozkraczona do woli!

  2. To ćwiczenie zawsze pomagało mi przy bolesnej miesiączce, chociaż musiałam leżeć tak dłużej niż 10 minut. Dziękuję za przypomnienie go, będę robić codziennie dla rozluźnienia 🙂

  3. Bardzo lubię to ćwiczenie i polecam gorąco każdemu kto jeszcze go nie próbował! Prowadzę siedzący tryb pracy, więc takie ćwiczenia są dla mnie bardzo ważne!

  4. Mam ten problem, że długo siedzę przy biurku i te okoloce szczególnie czuję, że są napięte. Musze koniecznie kilka ćwiczeń dołączyć do mojej aktywności, którą wykonuje w wolnym czasie jak tylko mogę.

  5. To mi teraz dałaś kopniaka to roboty.
    Zaraz po napisaniu komentarza biegnę Ćwiczyć tę czarodziejska pozycję, której nazwy nie potrzefię powtórzyć 😉

  6. Puszczam link do córki 🙂 jak rozluźnia biodra, a jeszcze i złe nastroje to będzie idealne 😀 a może i ja powinnam, szczególnie na biodra własnie 🙂 cieplutko pozdrawiam Asiu <3

  7. Fajne ćwiczenie, może skorzystam podczas miesiączki 🙂 Asiu, super jest to, ze piszesz, kto nie powinien robić tego ćwiczenia . Bravo za profesjonalizm 👏👏👏

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *